Η ζωή δεν αγαπάει τις αλήθειες
Οι ήρωες σε αυτές τις ιστορίες δύσκολα θα χαρακτηρίζονταν ως “συνηθισμένοι άνθρωποι” -και πολλοί ανάμεσά τους δε θα αποδέχονταν έναν τέτοιο χαρακτηρισμό. Κινούμενοι είτε σε ένα δυστοπικό μέλλον είτε σε ένα κωμικό ή/και τραγικό παρόν, κατά κανόνα άλλα θέλουν, άλλα λένε, άλλα κάνουν. Προσπαθούν συχνά να ανατρέψουν τα δεδομένα, όχι πάντα με επιτυχία, καταστρώνουν διάφορα σχέδια, τα οποία επίσης δεν έχουν πάντα επιτυχία, υπερασπίζονται αυτά που οι άλλοι προδίδουν είτε προδίδουν αυτά που οι άλλοι υπερασπίζονται. Συχνά το φανταστικό μπλέκει με το πραγματικό, το απίθανο ανατρέπει το πιθανό και εξίσου συχνά αλλόκοτες φαντάζουν οι αντιδράσεις τους απέναντι σε καταστάσεις που οι λιγότερο (ή περισσότερο;) ασυνήθιστοι άνθρωποι θα τις χειρίζονταν αλλιώς.
(1) ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ: Ένας άντρας βρίσκεται αντιμέτωπος με τους εφιάλτες του,
μεταφορικά και κυριολεκτικά. Για να καταφέρει όμως να επιβιώσει, θα πρέπει να φτάσει
μέχρι το τέρμα.
(2) ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ: Ο Ροδόλφος είναι "επαγγελματίας" μάρτυρας κατηγορίας, χωρίς
καμιά δεύτερη σκέψη ή ενοχή. Όμως, σ’ αυτή τη συγκεκριμένη δίκη, κάτι φαίνεται ν’
αλλάζει.
(3) ΜΗΝ ΞΕΚΙΝΑΣ ΜΕ ΜΠΥΡΑ: Ο αφηγητής είναι τακτικός θαμώνας σε ένα συνοικιακό
μπαρ ενός φίλου του, ο οποίος συνηθίζει να αφηγείται συναρπαστικές πλην απίστευτες
ιστορίες που πάντως διατείνεται ότι είναι αληθινές. Αυτή τη φορά όμως, τα πράγματα δεν
έχουν τη συνηθισμένη έκβαση.
(4) ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ: Ο ήρωας, συγγραφέας ρομαντικών μυθιστορημάτων, κατάφερε με κόπο,
ευρηματικότητα και, αδιαμφισβήτητα "εκκεντρικό" και τελεσίδικο τρόπο, να δημιουργήσει
την τέλεια σχέση με τη γυναίκα της ζωής του. Εκεί που δεν το περιμένει όμως, μια νέα
κοπέλα μπαίνει στην καρδιά του και πια δεν ξέρει πώς να ισορροπήσει και ποια να διαλέξει.
(5) ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΙΠΠΟΤΗΣ: Ο Ρίκος φοβάται την παράλογη ζήλια της συζύγου του αλλά
στην πορεία διαπιστώνει ότι έχει μάλλον καλούς λόγους να τη ζηλεύει αυτός. Πέφτοντας
από έκπληξη σε έκπληξη φτάνει μέχρι την αλήθεια και τότε καλείται να αρθεί στο ύψος των
περιστάσεων.
(6) Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΧΑΣΑ Τ’ ΑΥΤΙ ΜΟΥ: Το εξαιρετικά παράδοξο πρόβλημα που υπονοείται
στον τίτλο, παρουσιάζεται απρόοπτα σε έναν σχετικά συνηθισμένο άνθρωπο, ο
οποίος πρέπει να βρει μια άμεση λύση καθώς το ίδιο βράδυ έπεται ένα ερωτικό ραντεβού
από όπου προσδοκά πολλά. Κάπως τα καταφέρνει, προσωρινά, με τη βοήθεια των φίλων
του αλλά, προς μεγάλη του έκπληξη, θα διαπιστώσει ότι τα παράδοξα δεν σταματούν εδώ
και δεν είναι πάντοτε δυσάρεστα.
(7) 2109: Έρωτας και πολιτισμός στο μέλλον. Στον βορρά, ένας σοβαρός γιατρός,
ερωτευμένος σφόδρα με μια πελάτισσά του από υψηλά κοινωνικά στρώματα -και για να τη
διεκδικήσει θα πρέπει να ρισκάρει πολλά. Στον ερημοποιημένο νότο της Ευρώπης, ένας
νομάδας ημιπαράνομος συναντά μια αλήτισσα της ερήμου μόνο που, προτού διαφανεί τι
μπορεί να υπάρξει μεταξύ τους, θα πρέπει να τα βγάλουν πέρα με τη δουλειά που έχουν
αναλάβει.
(8) ΣΧΕΔΟΝ ΗΡΩΑΣ: Μια παρέα κάθεται σ’ ένα καφέ και επιδίδονται σε μια ολότελα
ανούσια συζήτηση. Ένα πρεζάκι κλέβει το κινητό μιας κοπέλας παραδίπλα και το βάζει στα
πόδια. Ξαφνικά ο ένας άντρας της παρέας χύνεται ξωπίσω του και αρχίζει
ένα ξέφρενο κυνηγητό, χωρίς καλά καλά να ξέρει γιατί πραγματικά το κάνει.
(9) VISION: Ο Λεωνίδας έχει ξαφνικά την ευκαιρία να πιάσει την καλή παίρνοντας έτσι και
μια γλυκιά εκδίκηση από αυτές (α, ρε Λάνα) και αυτούς που τον πατάνε. Θα ρισκάρει, θα
αγωνιστεί με όποιον τρόπο χρειαστεί και θα κάνει ό,τι περνά από τα δικά του χέρια για να
τα καταφέρει.
(10) ΧΡΥΣΟΨΑΡΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ: Η Λίλια που λατρεύει τα χρυσόψαρα χωρίζει τον κυνικό
και αδιάφορο Νικόδημο, ο οποίος ακολουθεί τις συμβουλές του ρομαντικού Φρύνιχου για
να την ξανακερδίσει. Ατυχώς, η όλη ιδέα είναι από κοπιαστική έως ταπεινωτική για
κάποιον σαν τον Νικόδημο. Ως εκ τούτου, παραιτείται λίγο πριν το τέλος της
προσπάθειας, ενώ επιτόπου καταφτάνει ο Φρύνιχος που συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε ο
άλλος.
(11) ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΣΤΗ ΓΗ: Ένα ζευγαράκι, όχι ιδιαίτερα θρήσκο, πηγαίνει τη
νύχτα στην εκκλησία ενός χωριού για διάρρηξη. Εκεί τους περιμένει μια έκπληξη: ένας
γεράκος που τους συστήνεται ως ο Άγιος Ονούφριος. Έχουν, φυσικά, τις αμφιβολίες τους
για τους ισχυρισμούς του, όμως οι ευλαβείς ντόπιοι, νωρίς την άλλη μέρα το πρωί,
επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα του γέροντα. Μια αυθόρμητη λιτανεία τούς ξαναφέρνει στο ναό
όπου όλοι διαδηλώνουν την πίστη τους στον Θεό, στα θαύματα αλλά και στα καλά και
συμφέροντα.
(12) HANGOVER: Ένας άντρας, τριγυρνά από μπαρ σε μπαρ και βλέπει τον κόσμο μέσα
από το πρίσμα του άφθονου αλκοόλ που ρέει στις φλέβες του. Μια ιδιαίτερη, όπως του
φαίνεται, κοπέλα του τραβά την προσοχή και αποφασίζει να την ακολουθήσει. Στην
πορεία της βραδιάς θα οδηγηθούν από υπέρβαση σε υπέρβαση.
(13) Η ΘΕΣΗ: Στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, ο ήρωας αγωνίζεται για μήνες να κάνει κράτηση
για ένα σκαμπώ σε ένα κυριλέ μπαράκι στο κέντρο κι εκεί που λέει ότι τα καταφέρνει,
βρίσκεται ξανά στο δρόμο. Με τα πολλά καταλήγει σε ένα μαγαζί με λούμπεν θαμώνες και,
αν και το διασκεδάζει, δεν μπορεί να συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι τόσο το μέρος όσο και οι
θαμώνες δεν είναι του επιπέδου του. Αυτό τον διώχνει κι από κει αλλά θά ‘χει κι άλλη
ευκαιρία να τα κάνει μούσκεμα.
(14) ΛΥΤΡΩΣΗ: Ο Λυσίας θέλει να ξεφύγει από αυτούς που τον ξεζουμίζουν και κυρίως από
την Ρέα. Ξεκινά την απόπειρα διαφυγής του κάπως ανόητα και μπλέκει γρήγορα, πολύ
περισσότερο από όσο θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί. Στο τέλος, ωστόσο, βγαίνει νικητής
αλλά και κερδισμένος με μια πολύ πρακτική έννοια. Όμως εκείνος σκέφτεται αυθόρμητα να
γυρίσει πίσω στη Ρέα.
(15) ΜΕΤΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ: Ο ήρωας βρίσκεται κλεισμένος "βολικά" σε κάτι που θυμίζει
σανατόριο ή ψυχιατρείο, έξω από τη ροή του χρόνου, πέρα από τις αναμνήσεις. Μια
απρόοπτη επίσκεψη τον ταράζει και υπογραμμίζει την αδυναμία του. Θέλει να επιστρέψει
στο κελί του και στην καθημερινότητά του, όμως κάτι αλλάζει σταδιακά μέσα του και
αποφασίζει να θέσει πάλι σε κίνηση τον εαυτό του, το χρόνο, τη ζωή.
(16) ΑΘΕΡΑΠΕΥΤΑ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ: Ο Πολυχρόνης αγωνίζεται επίμονα και μεθοδικά για
να ρίξει κάποια γκόμενα μέσω ίντερνετ, μόνο που δεν είναι ένας κοινός "πέφτουλας" αλλά
ένας μεγάλος ρομαντικός. Αφοσιωμένος στην πολιορκία του τελευταίου του στόχου, κάνει
τα πάντα για να ξεπεράσει τις απρόοπτες δυσκολίες. Ο αγώνας του δεν στέφεται ακριβώς
από επιτυχία, στο τέλος όμως ο έρωτας τού χαμογελά και πάλι εκεί που δεν το περιμένει.
(17) ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΑΚΟ ΛΕΦΤΑ: Δυο πράγματα απασχολούν τον Μηνά: η νουβέλα που γράφει
και η ληστεία που σχεδιάζει με τον κολλητό του τον Σαράντο. Η νουβέλα προχωρά καλά, η
ληστεία ξεκινά καλά αλλά τα πράγματα στραβώνουν στην πορεία. Κάποιοι βρίσκονται στο
λάθος μέρος τη λάθος στιγμή ενώ για άλλους οι συγκυρίες είναι με το μέρος τους. Τέχνη και
ζωή μπλέκουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους και ο Μηνάς αποδεικνύεται ο πλέον
ανίκανος να τις ξεχωρίσει.
(18) Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ: Μια παρέα σε μια ταβέρνα περιμένει την καρυδόπιτα, κέρασμα του
μαγαζιού στο τέλος. Η κουβέντα σβήνει, η παρέα διαλύεται στο σκοτάδι. Μόνο ένας
περιμένει υπομονετικά το γλυκό, παρά τους δυσοίωνους, διφορούμενους οιωνούς που όλο
και πυκνώνουν. Στο τέλος, όμως, αυτός ο ένας θα βρει τον τρόπο να περάσει απέναντι.